' 13 / 8 - o7

jööppjöööööpp , klar .
idag känns det som en sånhär , typisk lyssna-på-musik-och-sen-ta-en-promenix-dag , tycker jag ^__^
http://youtube.com/watch?v=4EbLjn3ON7E en grym låt :D




vad lyssnar du på för musikgenre?
mest rock , 70-tal & grunge , sen också lite musik med 60-talsfeeling , typ Amy Winehouse-stuket

exempel på band/artister?
okej , den här listan blir lång meeeeen ; Nirvana , Led Zeppelin , Backyard Babies , Mando Diao , Ramones , Hardcore Superstar , Danko Jones , White Stripes , Foo Fighters , The Darkness , Blondie , Red Hot Chili Peppers , Metallica , Amy Winehouse , The Ark , U2 , Green Day , Babyshambles , The Libertines , The Hives , Sugarplum Fairy , The Clash , Olle Ljungström , Motörhead & Iron Maiden . Dom jag lyssnar mest på är det iaf (:

musikförebild?
min pappa , han fick mig att som fyraåring älska KISS , ni vet grabbarna med platåer & stjärnor runt ögonen? mycket av den musik jag älskar idag är jag uppvuxen med. pappas musiksmak äger hörni ^__^

bästa låtarna genom tiderna?
men shiit , hallå ? alldeles för många för att säga ...

hur länge har du gillat den här sorts musiken?
hela livet , förutom en kort sväng när jag var typ 8 & helt såld på pop..

säg ett band som du tycker är överskattat?
förlåååt alla , men Tokio Hotel tycker jag inte har något eget sound ... sorry alla!!

säg ett band som du tycker är underskattat?
beatles är GRYMT underskattat , dom skapade rocken lxm , lyssna på deras låtar & det klickar direkt. sjukt bra är dom!





OKEEEEJ ,
jag vet att alla i hela universum som är något musikbegåvade har hört den här låten , men jag är så käääär i början av den , först trummorna & sen kommer... mmmm , gitarren .. aaaahh , brabrabraa :) (dessutom är det grymt snygga tapeter i bakgrunden , lägg märkte till det!!!)

http://youtube.com/watch?v=rZ-f8f8knNk



nu ska jag vara riktigt stygg...
jag tycker att folk som börjat gilla t ex Red Hot Chili Peppers när de kom med skivan Stadium Arcadium förra året är wannabes. äkta fan , har diggat dom sen dom slog igenom 1991! daah , get my point ? viiisst , jag var inte född då men jävlar vad jag diggade dom nåra år senare när jag fattade vad musik var ,. samma sak med Nirvana , jag satt & digga till dom med pappa på soffan när jag var fem..! alla andra har hört Smells like teen spirit & säger "asså nirvana är så jävla bra !!!" eh , sorry guys , men lyssna på alla låtar & SEN! är ni välkomna till min klubb ^__^





http://youtube.com/watch?v=M2ZokV22xgA
den här låten hörde jag på p3 (ÄLSKA P3 - ENDA RADIOKANALEN JAG LYSSNAR PÅ!!) i vintras nån gång , nu har jag typ nästan spelat sönder den , men den stavas G R Y M ! tu lööööv .


jööppsii ,
idag blir det russinen då , eller ah , dom är här nu . mormor & co . med lite tur kommer en viss person så vi kan snacka ... WORKING FOR THE CHURCH WHILE YOUR LIFE FALLS APART , förlåt , jag lyssnar på¨låten här ovan , jag tror jag är kär (:

nej . jag ÄR kär ,


kärkäääärkäääärkäääääääär :D


ta haaand om er friends ,
jag ska ut & gå tror jag ,
kanske ^__^

pussåadioooooooooos



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0